Korzyści z pływania na supie

Jak powszechnie wiadomo korzyści z pływania na supie są wymierne. Oprócz różnorodnych zalet takich jak: możliwość bezpiecznego eksplorowania wszelkich akwenów wodnych w pozycji wyprostowanej, możliwość opalenia ciała podczas treningu, czy możliwość doskonalenia zmysłu równowagi niesie ze sobą korzyści stricte zdrowotne, wiążące się z organicznym rozwojem i rozbudową znacznej liczby mięśni, w części uwidocznionych na poniższej fotografii. 

Tak jak napotkanego pierwszy raz człowieka poznaje się od stóp do głowy, tak i my omówimy pracujące podczas wysiłku na desce z wiosłem mięśnie zaczynając od tych położonych w dolnej partii organizmu ludzkiego, a kończąc na mięśniach położonych najwyżej. W tym wpisie ograniczyliśmy się do omówienia najważniejszych, a na pewno najbardziej widocznych muskułów występujących w ciele człowieka. Jak wspomniano powyżej stanie na desce umieszczonej na wodzie implikuje za sobą konieczność utrzymywania równowagi. Konieczny do utrzymywania równowagi jest z pewnością jej zmysł, a także odpowiednia praca nóg. To właśnie uwidocznione na poniższej fotografii mięśnie łydek oraz ud odpowiadają w głównej mierze za poprawną pozycję na desce sup. W przypadku pracy wykonywanej przez mięśnie nóg należy również wspomnieć, że pływanie na desce sup wzmacnia mięśnie głębokie! Ponadto obudowując również stawy kolanowe, tak bardzo narażone na różnego rodzaju przeciążenia oraz kontuzje.

Generalnie deskę z wiosłem napędzamy siłą własnych mięśni i właśnie przy ruchu pagajem zaczynają pracować górne partie mięśni naszego organizmu. Od mięśni barków, klatki piersiowej przez mięśnie czworoboczne pleców po mięśnie brzucha, które pracują przy skręcaniu ciała podczas ruchu wiosłem. Jak można zaobserwować spectrum mięśni, które poddawane są wysiłkowi podczas pływania na supie jest bardzo szerokie. Z pewnością te uwidocznione przez nas to nie wszystkie stymulowane do pracy podczas pływania na supie. Mamy zatem nadzieję, że po przeczytaniu tego wpisu i Ty zaczniesz swoją przygodę z deską sup.

Pasy w judo | Co oznaczają i jak je zdobyć?

Poziom zaawansowania zawodnika w judo oceniany jest na podstawie koloru przywdziewanego pasa. Pasy w judo przeznaczone dla ucznia nazwane są kyu, a rozróżnia się je za pomocą różnych kolorów. Stopnie mistrzowskie, zwane Dan także posiadają swoją własną kolorystkę...
Co oznaczają pasy w judo
Pasy w judo

Gramatura judogi – co oznacza?

Rozpoczynając przygodę z judo należy rozpatrzyć wiele różnych aspektów (klub, ilość treningów, grupę treningową, czy wybór stroju do judo). Najczęściej zastanawiamy się do jakiego dojo chcemy dołączyć, nie myśląc o osprzęcie którego zakup zostawiamy na ostatni moment.
Gramatura judogi co to
co to jest gramatura judogi

Judogi a kimono – jaka jest różnica?

Twoje dziecko zainteresowało się światem judo i postanowiło, że chce rozpocząć treningi. W następnym więc kroku należy zakupić odpowiedni strój na zajęcia. Tutaj następuje jednak małe skonfundowanie – jedni mówią o kimonie do judo, inni rzucają tajemniczym określeniem „judogi”.
Judogi a kimono - różnica
Kimono a judogi - jaka różnica

Deska SUP – instrukcja jak przygotować się do pływania

Jesteś przed pierwszym treningiem na SUPie w życiu, ale nie wiesz od czego zacząć? Pierwsze przygotowanie deski SUP może być nieco przytłaczające. Poniższa instrukcja pomoże Ci przebrnąć przez pierwsze pompowanie bez żadnych problemów!
Deska SUP instrukcja obsługi
Deska SUP instrukcja składania

Najlżejsze deski SUP – czy są lepsze?

Wakacje nadchodzą, wyjeżdżasz nad wodę na tydzień albo dwa. Możliwe, że wylatujesz samolotem do ciepłych krajów – w takim przypadku, kombinujesz jak najbardziej ograniczyć wagę bagażu. Zagwostką pozostaje twoja pompowana deska SUP: mimo iż zdecydowanie prostsza i lżejsza od twardych modeli...
Najlżejsze deski SUP
Przewiń na górę