Korzyści z pływania na supie

Jak powszechnie wiadomo korzyści z pływania na supie są wymierne. Oprócz różnorodnych zalet takich jak: możliwość bezpiecznego eksplorowania wszelkich akwenów wodnych w pozycji wyprostowanej, możliwość opalenia ciała podczas treningu, czy możliwość doskonalenia zmysłu równowagi niesie ze sobą korzyści stricte zdrowotne, wiążące się z organicznym rozwojem i rozbudową znacznej liczby mięśni, w części uwidocznionych na poniższej fotografii. 

Tak jak napotkanego pierwszy raz człowieka poznaje się od stóp do głowy, tak i my omówimy pracujące podczas wysiłku na desce z wiosłem mięśnie zaczynając od tych położonych w dolnej partii organizmu ludzkiego, a kończąc na mięśniach położonych najwyżej. W tym wpisie ograniczyliśmy się do omówienia najważniejszych, a na pewno najbardziej widocznych muskułów występujących w ciele człowieka. Jak wspomniano powyżej stanie na desce umieszczonej na wodzie implikuje za sobą konieczność utrzymywania równowagi. Konieczny do utrzymywania równowagi jest z pewnością jej zmysł, a także odpowiednia praca nóg. To właśnie uwidocznione na poniższej fotografii mięśnie łydek oraz ud odpowiadają w głównej mierze za poprawną pozycję na desce sup. W przypadku pracy wykonywanej przez mięśnie nóg należy również wspomnieć, że pływanie na desce sup wzmacnia mięśnie głębokie! Ponadto obudowując również stawy kolanowe, tak bardzo narażone na różnego rodzaju przeciążenia oraz kontuzje.

Generalnie deskę z wiosłem napędzamy siłą własnych mięśni i właśnie przy ruchu pagajem zaczynają pracować górne partie mięśni naszego organizmu. Od mięśni barków, klatki piersiowej przez mięśnie czworoboczne pleców po mięśnie brzucha, które pracują przy skręcaniu ciała podczas ruchu wiosłem. Jak można zaobserwować spectrum mięśni, które poddawane są wysiłkowi podczas pływania na supie jest bardzo szerokie. Z pewnością te uwidocznione przez nas to nie wszystkie stymulowane do pracy podczas pływania na supie. Mamy zatem nadzieję, że po przeczytaniu tego wpisu i Ty zaczniesz swoją przygodę z deską sup.

Przewiń do góry